עיצוב קליניקה לרופא שיניים – המדריך השלם

כל רופא יודע שיש משמעות עצומה לאופן בו הקליניקה שלו מעוצבת. יש משמעות הן עבורו ועבור הצוות שלו אשר מגיעים כל יום לקליניקה בשביל לעבוד, לכן הם צריכים להרגיש בה בנוח, המקום צריך לספק להם אווירה שכיף לעבוד בה.

אך מעבר לכך, זה חשוב בשביל המטופלים. כל מטופל שמגיע אל הקליניקה צריך להרגיש שהוא נמצא בסביבה נעימה, במקום בטוח, מקום שמקבל את פניו בסבר פנים יפות לא רק מבחינת השירות של אנשי הצוות, אלא גם בכל הקשור לעיצוב של הקליניקה. אף אחד לא רוצה להיכנס למקום שהוא אפור ולא נעים. כל אחד רוצה להיכנס לקליניקה צבעונית, שמחה וחגיגית.

אין ספק שהדוגמא הטובה ביותר לכך קשורה לעיצוב קליניקה של רופאי שיניים. הרי אין זה סוד שהטיפולים אשר מעוררים הכי הרבה פחד וחרדה בקרב מטופלים, הם טיפולי שיניים. מחקרים מראים שיש לעיצוב הקליניקה של רופאי שיניים אלמנט מרגיע, אלמנט שעוזר לשנות את היחס לתחושה של המטופלים בזמן הטיפול.

למשל, כשילד מגיע לקליניקה של רופא שיניים והמקום מכיל צבעים שמחים ואלמנטים שמתאימים לילדים, כולל משחקים וצעצועים, אז הרבה יותר קל להורים ולרופא להרגיע אותו לפני הטיפול, הרבה יותר קל לרופא לטפל בו. לכן יש כללים ברורים כיצד צריך לעצב קליניקה לרופאי שיניים.

איך עושים את זה נכון?

כלל הברזל הוא לדעת אל מי אנחנו פונים ומה אנחנו רוצים להציג. יש הבדל בין מרפאות לילדים לבין מרפאות למבוגרים, יש הבדל בין מרפאות שמבקשות לפנות אל קהל ממעמד גבוהה למרפאות שפונות אל כלל הציבור או מרפאות שמתבססות על קהל מאזור מסוים.

כלל אחר הוא להתייחס לתנאים שעומדים לרשותנו, בהתחשב כמובן בגובה ההוצאות שאנחנו יכולים להעמיד לרשות העיצוב, בתנאי השטח, בכמות האנשים שעובדים במקום, ובכלל ביחס למה שאנחנו יכולים לספק לצורך העיצוב של הקליניקה.

כלל אחרון, צריך להתייחס לכל ההיבטים, לא רק להיבט אחד ספציפי. כלומר, יש להתייחס לצבעים, לריהוט, חפצים, גודל החדרים, טלוויזיות, וכל אלמנט אחר שאנחנו מבקשים להכיל בקליניקה ויכול להשפיע כך או אחרת על העיצוב.